23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Salg af luksusprodukter bidrager til omsætningsvækst på 44 procent

Matas-koncernen bestod ved udgangen af september af 266 Matas-butikker og 230 Kicks-butikker

Matas holder kursen i sin strategi om at vokse på tværs af Norden.

I andet kvartal i selskabets skæve regnskabsår 2024/25 lyder omsætningen på 1,85 milliarder kroner. Det er 44 procent mere, end i samme kvartal året før.

I september 2023 blev den svenske skønhedskæde Kicks en del af Matas-koncernen, og det forklarer en stor del af væksten.

Ser man på begge kæders salg i andet kvartal i det forgående regnskabsår og fraregner udsving i valutakurser er det samlede salg steget 6,8 procent i andet kvartal i år.

I Matas-kæden alene er salget vokset med 7,6 procent i andet kvartal. Det dækker over en stigning i salget online på 18,7 procent og en stigning i butikkerne på 2,4 procent.

Den samlede koncern bestod ved udgangen af september af 266 Matas-butikker og 230 Kicks-butikker.

Det er blandt andet salget inden for luksus-skønhedsprodukter, der skaber vækst i koncernen.

I andet kvartal blev der solgt produkter i kategorien "High- end Beauty" for 899 millioner kroner. Det er knap ti procent mere end året før, når man ser på det samlede salg i Kicks og Matas.

/ritzau/

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063